Julia Roefs
‘Ik kan er mijn creativiteit en ondernemerschap in kwijt’
Haar naam is Julia Roefs, een geboren en getogen Loosbroekse van 21 jaar. Ze is een van de vier kinderen van Stan en Liesbeth Roefs. Deze ambitieuze jonge vrouw heeft recent haar studie in de zorg afgerond en is na haar stage blijven werken in Heesch in de ouderenzorg. Een baan waar ze veel plezier uithaalt, toch is ze zoekende, daarom wil ze graag doorstuderen richting Pedagogiek. Hoe ze dat precies gaat vormgeven? Daar is ze nog niet uit, deeltijd/duaal misschien, of toch weer voltijd terug naar school vanaf september? Zeker is dat het ondernemerschap haar ook trekt.
ONLINE MODEBOETIEK
Naast haar werk in de zorg heeft Julia een passie, namelijk mode. Ze is er al haar hele leven door gefascineerd. “Telkens wanneer ik me afvroeg wat ik echt leuk vind, leek het me geweldig om mijn eigen online modeboetiek te hebben. Ongeveer een half jaar geleden ben ik gewoon gestart.” “Als je met zoiets begint dan hebben veel mensen natuurlijk hun mening, maar uiteindelijk ben ik gaan doen wat ik zelf wilde. En daar ben ik trots op,” zegt Julia. De jonge onderneemster heeft haar webshop ‘JULSTHELABEL.nl’ zelf ontwikkeld. Haar kledinglijn richt zich op jonge vrouwen en omvat een breed scala aan items, variërend van tops en truien tot broeken. Bovendien is er binnen het aanbod ook ruimte voor bijpassende accessoires.
SEIZOENCOLLECTIES
Julia presenteert de kleding door middel van foto’s en filmpjes waarin ze de kleding zelf draagt, ook springen haar vriendinnen regelmatig bij om te poseren, dat waardeert ze heel erg. Voor de marketing maakt ze gebruik van diverse kanalen, voornamelijk haar TikTok-kanaal @julesthelabel. Daarnaast benadert ze TikTok-(st)ers met grote volgersaantallen en werkt samen met hen door kleding toe te sturen die zij dan promoten in hun filmpjes. Het is een slimme strategie om haar merk te verspreiden en meer bekendheid te genereren. Ze beheert ook zelf de inkoop van haar kleding. Voor de grote seizoencollecties bezoekt ze een groothandel in Amsterdam, terwijl ze tussendoor online aankopen doet. “Ik volg nauwlettend de laatste modetrends maar laat mijn persoonlijke smaak leidend zijn, en dat blijkt tot nu toe succesvol te zijn,” weet Julia.
NAAMSBEKENDHEID
Onze dorpsgenoot verkoopt haar kleding door heel Nederland. Thuis, aan het Watergat in Loosbroek, heeft ze een ruimte ingericht waar ze niet alleen de kledingvoorraad opslaat maar ook het verpakken en verzenden van de kleding verzorgt. Voor en na het werk maakt ze de pakketten klaar en stuurt ze op via het bezorgpunt bij haar in de buurt. “Het is natuurlijk wel druk maar ik krijg er ook heel veel energie van.” De broodnodige inspiratie haalt ze onder andere uit de online kledingwebshop Tessvfashion. Ze zegt: “Ik vind het fijn om ideeën op te doen, maar het is net zo belangrijk voor me om mijn eigen weg te volgen en trouw te blijven aan mezelf.” Momenteel verken ik verschillende manieren om me te onderscheiden. Je moet gewoon starten en ervaring opdoen om dat te bereiken. Mijn missie met JULS THE LABEL is om mijn klanten te laten stralen in trendy kleding zonder dat het veel kost. Het lijkt me fantastisch om uiteindelijk mijn eigen kleding te kunnen ontwerpen, maar daarvoor wil ik eerst meer ervaring opdoen en mijn naamsbekendheid vergroten.”
DRUK SOCIAAL LEVEN
Naast haar werk in de zorg en haar eigen onderneming, heeft Julia ook een druk sociaal leven. Ze korfbalt in de selectie, daarvoor staat ze drie keer per week op het korfbalveld in Loosbroek. Daarnaast geeft ze nog korfbaltraining aan de meisjes. En verder brengt Julia graag haar tijd door met haar vriendinnen, samen op stap, naar een feestje of een borrelavondje. Julia is opgegroeid in een ondernemersgezin, waardoor ze niet alleen de waarde van hard werken heeft geleerd, maar ook de vrijheid die ondernemerschap met zich meebrengt. Dat spreekt haar erg aan. Ze vindt de combinatie van werken in de zorg en zelfstandig ondernemen heel leuk maar droomt ervan om haar onderneming te laten groeien zodat ze er niet alleen haar passie in kwijt kan, maar ook haar brood mee kan verdienen.
Tekst: Nathalie Roefs | Foto: Wim Roefs